Αυτό που συνηθίζουμε να λέμε «Επιχειρηματίες των ΜΜΕ», είναι στη πλειοψηφία τους, μεταπράτες, μεσολαβητές και «μπροστινοί». Στη καλύτερη περίπτωση, αντιπρόσωποι ξένων πολυεθνικών ή αλλοδαπών κέντρων εξουσίας. Στη χειρότερη, frontmen πολιτικών (παλιών και νέων) τζακιών και μεγάλων ομίλων. Ικανοί «πλυντηριάδες» που εργάζονται για το παντεσπάνι τους και που ακόμη νομίζουν ότι στο «χωριό Ελλάδα» έχει ακόμη σημασία ποιος έχει εφημερίδα, ραδιόφωνο και τηλεόραση.
Υποτίθεται ότι όλα γίνονται για την κρίσιμη μάζα, το σφριγηλό (εμπορικά) νεανικό κοινό και τους μεσοαστούς που έχουν εισόδημα, καλές δουλειές και επιρροή στη κοινωνία. Καλά πλάκα κάνουμε; Βρείτε μου ένα γνωστό σας 16αρη, 18αρη που να έχει δει το τελευταίο εξάμηνο κάποια εκπομπή ή δελτίο ειδήσεων τηλεοπτικού αστέρα και μετά ελάτε να μου τρυπήσετε τη μύτη. Υποδείξτε μου πόσους 35αρηδες, 45αρηδες ξέρετε από αυτούς που, είτε για να τα βγάλουν πέρα, είτε για να μεγαλώσουν τον πλούτο τους, πηγαίνουν συστηματικό στο περίπτερο για να αγοράσουν εφημερίδα -ειδικά τις καθημερινές. Δεν το λέω άλλωστε εγώ, αλλά οι ειδικοί (ημεδαποί και αλλοδαποί).
Στις ΗΠΑ - που όπως λένε «μόνο αν δεν σε ενδιαφέρει τι θα γίνει στη χώρα σου σε 10 χρόνια, δεν σε νοιάζει τι γίνεται τώρα στην Αμερική» - για πρώτη φορά στην ιστορία των μετρήσεων, το Ιντερνέτ ξεπέρασε τις εφημερίδες ως πηγή ενημέρωσης, ενώ σταθερά διαβρώνεται και η τηλεόραση -κυρίως στα νεανικά κοινά- που πάντως παραμένει πρώτη. Σύμφωνα εξάλλου με την τελευταία έρευνα του Κέντρου Ερευνάς Pew, το 40% του κοινού των ΗΠΑ προτιμά το Διαδίκτυο για την ενημέρωσή του σε σχέση με εσωτερικά και διεθνή θέματα και μόνο το 35% τις εφημερίδες.
Τον περασμένο Μάιο, ο ισχυρότερος ίσως άνδρας των media στον κόσμο, ο Ρούπερτ Μέρντοχ, δήλωσε ευθαρσώς στη διάρκεια διάσκεψης με θέμα «Όλα Ψηφιακά» που οργανώθηκε από την Wall Street Journal στις ΗΠΑ, ότι οι έντυπες εφημερίδες πεθαίνουν. Ο Αυστραλός μεγιστάνας, ιδιοκτήτης της News Corporation δήλωσε επίσης πως οι έντυπες εφημερίδες αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα από τον ανταγωνισμό του Internet και των free-press εντύπων, επισημαίνοντας ότι μόνο το τελευταίο εξάμηνο ο μέσος όρος των διαφημίσεων στις αμερικανικές εφημερίδες έπεσε από 10% έως 30%. «Μέσα σε πέντε ή δέκα χρόνια, δεν θα είναι πια οικονομικά βιώσιμο να τυπώνονται», τόνισε χαρακτηριστικά.
Στην ημεδαπή τώρα, ο «γκουρού» της TV «καρακατσουλιό», ο ισχυρός ανήρ του STAR CHANNEL Σταμάτης Μαλέλης, όχι γιατί τον έπιασε κρίση συνειδήσεως, μας είπε ορθά-κοφτά μιλώντας στους «Φακέλους» του Παπαχελά, κάτι ανάλογο με το «Γιώργο χάσαμε» - προφανώς επειδή θέλει τώρα να μπει και στην Βουλή με το ΠΑΣΟΚ. Ο άνθρωπος που «άνοιξε» τα παράθυρα στην ελληνική τηλεόραση και μετά μας πήρε και μας σήκωσε όλους, δημοσιογράφους και πολιτικούς, δήλωσε: «Μας ενδιαφέρει μόνον η πρωτιά, άρα ο σκοπός αγιάζει τα μέσα!». Για να διαπιστώσει στη συνέχεια ότι «τραβήξαμε μεγάλες ηλικίες χαμηλής μόρφωσης και διώξαμε τις νεότερες. Και τώρα είμαστε όμηροι αυτής της ομάδας που δημιουργήσαμε».
Φρανκενστάιν δηλαδή…
Γι’ αυτό σας λέω. Όλη αυτή η συζήτηση για το ποιος αγόρασε και ποιος πούλησε στα εγχώρια media, μου θυμίζει λίγο εκείνο τον διάλογο που είχε ο Στάλιν, όταν οι επιτελείς του μπήκαν κάθιδροι στο γραφείο του το ‘41 για να του ανακοινώσουν ότι οι Γερμανοί προελαύνουν και πλησιάζουν τη Μόσχα. Και εκείνος χαμογελώντας είπε:
«Αφήστε τους νεκρούς να προχωρούν»….
Από το www.antinews.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου