Επτά γαλλικές εφημερίδες, ανάμεσά τους οι «Λε Μοντ», «Λε Φιγκαρό» και «Λιμπερασιόν», συμμετέχουν στη δοκιμή μιας συσκευής η οποία τις προσφέρει σε ηλεκτρονική μορφή. Η εν λόγω συσκευή, η οποία αναπτύχθηκε από την France Τelecom, ελπίζεται ότι θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της βιομηχανίας των εφημερίδων, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα.
O Πολ-Φρανσουά Φουρνιέ, διευθυντικό στέλεχος της France Τelecom στο Παρίσι, πιστεύει πως βρήκε τον τρόπο να βοηθήσει τη βιομηχανία των εφημερίδων να ανακάμψει. Πρόκειται για μια συσκευή με τη μορφή μαύρου πλαστικού ορθογώνιου κουτιού και οθόνη μεγέθους μισής σελίδας Α4.
Η συσκευή προτείνει στην οθόνη συνδέσεις με ορισμένες γαλλικές εφημερίδες με τυπογραφικά στοιχεία και εικόνες που μοιάζουν πολύ με αυτά του τυπωμένου φύλλου. Ο Φουρνιέ «κλικάρει» πάνω σε μια από τις συνδέσεις με ένα ειδικό στιλό και εμφανίζονται οι επικεφαλίδες της «Λε Μοντ» της ίδιας μέρας. Ένα ακόμη κλικ και το πλήρες άρθρο, όπως δημοσιεύεται στην έντυπη μορφή, γεμίζει την οθόνη.
Οι επτά γαλλικές εκδόσεις, οι οποίες συμμετέχουν με τη France Τelecom στη δοκιμή της ηλεκτρονικής εφημερίδας, είναι οι εφημερίδες «Le Μonde», «Le Figaro», «Le Ρarisien» και «Liberation», η αθλητική «L΄ Εquipe», η οικονομική «Les Εchos» και το εβδομαδιαίο περιοδικό «Τelerama». Οι υποστηρικτές της τεχνολογίας αυτής λένε πως προσφέρει την πιο πειστική ηλεκτρονική αντιγραφή μιας συμβατικής εφημερίδας. Στο πλαίσιο της δοκιμής, στην οποία δόθηκε η αγγλική ονομασία Read & Go, συσκευές ηλεκτρονικής εφημερίδας έχουν δοθεί σε 120 ανθρώπους στη Γαλλία και τους επιτρέπεται να κατεβάσουν το περιεχόμενο των εφημερίδων από το ασύρματο δίκτυο της France Τelecom.
Οι συσκευές
Η France Τelecom δεν είναι η πρώτη εταιρεία που πειραματίζεται με την παρουσίαση εφημερίδων σε ηλεκτρονικό χαρτί. Η συσκευή Κindle, η οποία πωλείται στις ΗΠΑ από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Αmazon, επιτρέπει στους πελάτες του να γίνουν συνδρομητές στις ηλεκτρονικές εκδόσεις 19 εφημερίδων απ΄ όλο τον κόσμο, περιλαμβανομένων των «Τhe Νew Υork Τimes» και «Ιnternational Ηerald Τribune». Το Αmazon σχεδιάζει να πουλήσει την Κindle και σε αγορές εκτός ΗΠΑ.
Όμως η συσκευή Read & Go περιλαμβάνει κάτι που την ξεχωρίζει από την Κindle: διαφημίσεις. Προς το παρόν πρόκειται απλώς για ενδεικτικές διαφημίσεις της Οrange, της μάρκας με την οποία προσφέρει η France Τelecom τις περισσότερες υπηρεσίες της. Αν όμως η δοκιμή είναι επιτυχημένη και η υπηρεσία καθιερωθεί εμπορικά- κάτι που μπορεί να συμβεί ακόμη και τον επόμενο χρόνο, λέει ο Φουρνιέ- η France Τelecom και οι εφημερίδες προτίθενται να πουλάνε διαφημίσεις και να μοιράζονται τα έσοδα. Ο Φουρνιέ, αντιπρόεδρος ηλεκτρονικής διαφήμισης στην Οrange, υπογραμμίζει ότι αυτό που θέλει η εταιρεία είναι να βοηθήσει τις εφημερίδες να προκόψουν στον ψηφιακό κόσμο. «Είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε τη μεταμόρφωσή τους, και όχι για να κάνουμε τη δουλειά τους», τονίζει. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εκδόσεις των εφημερίδων στη συσκευή Read & Go θα είναι διαφορετικές από τις έντυπες και τις ονλάιν εκδόσεις, καθώς και από αυτές που προσφέρονται μέσω της κινητής τηλεφωνίας, ενώ θα δανείζονται στοιχεία και από τις τρεις.
Τα έσοδα
Τα εισοδήματα από τις διαφημίσεις στις γαλλικές εφημερίδες πανεθνικής κυκλοφορίας (πλην εκείνων που διανέμονται δωρεάν) μειώθηκαν πέρυσι κατά 9%. Μόνο 42% των ενηλίκων διαβάζουν τακτικά εφημερίδες στη Γαλλία, σε σύγκριση με 73% στη Γερμανία και 48% στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Εφημερίδων (WΑΝ).
Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου